Auto-generate Flow Chart from Java/C++ Codes:

Raptor Flowchart Tutorial For Beginners

Tuesday, October 22, 2019

Pengenalan Akaun Gmail dan Google


.

Pengenalan

Gmail adalah perkhidmatan e-mel percuma yang disediakan oleh Google. Dalam banyak hal, Gmail adalah seperti mana-mana perkhidmatan e-mel lain: Anda boleh menghantar dan menerima e-mel , menyekat spam , membuat buku alamat , dan melaksanakan tugas e-mel asas lain. Tetapi ia juga mempunyai beberapa ciri yang lebih unik yang membantu menjadikannya salah satu perkhidmatan e-mel dalam talian yang paling popular.

Akaun Google

Mewujudkan akaun Google diperlukan untuk mengakses Gmail kerana ia hanya salah satu daripada banyak perkhidmatan yang ditawarkan oleh Google kepada pengguna berdaftar. Mendaftar untuk akaun Google adalah percuma dan mudah, dan menamakan alamat Gmail baharu anda akan menjadi sebahagian daripada proses pendaftaran. Ini bererti apabila anda dilog masuk ke Gmail, anda secara automatik dilog masuk ke akaun Google anda. Anda boleh mengakses perkhidmatan Google yang lain seperti Google Docs , Kalendar dan YouTube .

Menyediakan akaun Gmail

Untuk membuat alamat Gmail, anda perlu membuat akaun Google terlebih dahulu. Gmail akan mengalihkan anda ke halaman pendaftaran akaun Google. Anda perlu memberikan beberapa maklumat asas seperti nama, tarikh lahir, jantina, dan lokasi anda. Anda juga perlu memilih nama untuk alamat Gmail baharu anda. Sebaik sahaja anda membuat akaun, anda boleh mula menambah kenalan dan melaraskan tetapan mel anda.


.

No comments: