Auto-generate Flow Chart from Java/C++ Codes:

Raptor Flowchart Tutorial For Beginners

Monday, June 05, 2017

Panduan Daftar Domain Percuma

Apabila bisnes online makin berkembang, anda tentu mahu mempunyai alamat dotcom sendiri.

Panduan Daftar Domain Percuma


Hosting bermaksud perkhidmatan menyimpan dokumen web anda supaya ia boleh diakses melalui sambungan Internet. Apabila anda melanggan perkhidmatan hosting dari sesebuah syarikat, ia bermakna syarikat tersebut akan menyediakan sebahagian ruang simpanan datanya untuk menempatkan dokumen web anda.

Syarikat ini juga akan menyediakan alamat IP (cth: Alamat IP bagi Google adalah 64.233.160.0 ) supaya pengguna Internet boleh mengakses dokumen web anda melalui alamat IP tersebut. Walaubagaimanapun, sebahagian besar pengguna Internet mungkin tidak menggunakan Alamat IP. Sebaliknya mereka menggunakan Domain Name (cth: Domain Name bagi 64.233.160.0 adalah google.com) sebagai alternatif kepada Alamat IP yang agak sukar untuk diingati.

Cuba dahulu sebelum betul-betul miliki dotcom

Seeloknya, sebelum memiliki alamat dotcom sendiri, anda cuba dahulu menggunakan perkhidmatan hosting percuma. Ini akan memberi anda pengalaman dan kemahiran mengendalikan perkhidmatan hosting. Berdasarkan percubaan ini, anda akan dapat menilai samada mampu atau tidak mengendalikan laman dotcom anda kelak.


Salah satu perkhidmatan hosting yang percuma adalah seperti yang ditawarkan oleh www.hostinger.my

Klik pautan ini, https://www.hostinger.my/web-hosting#plans-pricing, dan pilih pakej percuma.




Selepas pendaftaran hosting percuma anda berjaya, anda akan mendapat Alamat SubDomain percuma. Sebagai contohnya, saya telah memilih Alamat SubDomain www.notarazi.esy.es



Jika saya menggunakan Web Browser dan melayari Alamat SubDomain di atas, saya akan dapat melihat dokumen web yang telah tersedia di alamat tersebut.


Panduan Langkah Demi Langkah


Ikuti panduan langkah demi langkah untuk daftar hosting dan subdomain di sini,


No comments: