Auto-generate Flow Chart from Java/C++ Codes:

Raptor Flowchart Tutorial For Beginners

Thursday, May 26, 2016

Apakah Elemen SMAC (social, mobile, analytics and cloud)?


Apa Itu Maksud Erti Istilah Komponen SMAC Components



1) Jaringan Sosial - Data Sosial termasuklah maklumat yang dikumpulkan dari jumlah LIKES di Twitter, Facebook, LinkedIn dan Yammer untuk mengkaji garismasa bagi pelanggan: Apa yang mereka perkatakan, apa yang mereka minat, apa yang mereka harapkan dan asas demografi keluarga mereka, kesemuanya dapat diperhati dengan bantuan seperti DataSift.

2) Mobile Devices - Peranti Mudah Alih merupakan satu peralihan baru tentang bagimana perniagaan dicipta. Peranti Mudah Alih membolehkan pengguna mengemaskini profilnya secara berterusan, sedar dengan tawaran atau promosi baru, dapat menjejak lokasi dan habit jualbeli dengan cara sambungan kepada pelbagai peranti wayarles dan Near-Field Communicatiob (NFC).

3) Analytics Programs - Apabila pangkalan data semakin membesar dan keupayaan pemproses dan ingatan berupaya memproses dalam masa yang singkat, kita akan dapati bagaimana analisa dapat dilakukan semudah satu klik tetikus. Analitik menghubungkan kaitan antara entiti dan membuat andaian pintar bagaimana pelanggan bertindakbalas berdasarkan sistem pengetahuan tentang pelanggan - satu sistem yang mengambil maklumat dari Media Sosial.

4) Cloud Computing - Elemen ini merujuk kepada keupayaan perniagaan menggunakan pelbagai kapasiti perkhidmatan atas talian yang dibayar dalam tempoh minit atau jam. Perniagaan tidak lagi perlu membelanjakan jutaan ringgit untuk membina Data Warehouse sebaliknya menyewa dari penyedia perkhidmatan. Apabila keperluan meningkat, mereka hanya perlu meningkatkan langganan perkhidmatan dari penyedia ini.



No comments: