Auto-generate Flow Chart from Java/C++ Codes:

Raptor Flowchart Tutorial For Beginners

Sunday, August 07, 2016

Maksud 500 Internal Server Error


.
Maksud 500 Internal Server Error

500 Internal Server error adalah mesej umum bagi HTTP Status Code yang bermaksud ada sesuatu yang tidak kena pada web server tetapi web server tidak dapat mengenalpasti dengan lebih khusus.

Mesej ini boleh dipaparkan dalam beberapa bentuk seperti berikut:

"500 Internal Server Error"
"HTTP 500 - Internal Server Error"
"Temporary Error (500)"
"Internal Server Error"
"HTTP 500 Internal Error"
"500 Error"
"HTTP Error 500"
"500. That's and error"

Dalam kebanyakan kes, ia mungkin disebabkan oleh :

1) Permission Error. Kemungkinan ada file atau folder yang tidak diberikan permission yang betul dalam skrip PHP atau CGI. Kebiasaannya kod permission mengandungi nilai 0775 (-rwxr-xr-x) namun barangkali ia telah ditetapkan dengan nilai lain samada secara sengaja atau tidak.

2) PHP Timeout. Sambungan yang mengambil masa terlalu lama boleh juga mengakibatkan ralat 500. Semak Timeout rules atau kod skrip yang menguruskan error handling untuk melihat keadaan yang sesuai bagi mengelakkan masalah Timeout.

3) .htaccess coding error. Adakalanya akses yang ditetapkan di dalam fail .htaccess mengandungi ralat. Semak semula .htaccess untuk mencari ralat kod atau logik jika ada.

Anda juga boleh menyemak maklumat di dalam server log file untuk melihat catatan server tentang apa yang berlaku sehingga mesej ralat kod 500 berlaku.


Disesuaikan dari: http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/500servererror.htm

.

No comments: