Auto-generate Flow Chart from Java/C++ Codes:

Raptor Flowchart Tutorial For Beginners

Wednesday, January 18, 2012

Apa itu Facebook


(tajuk berkaitan: pengenalan facebook, erti facebook, maksud facebook, arti facebook)



Facebook adalah perkhidmatan rangkaian sosial dan laman web di Internet yang dilancarkan pada bulan Februari 2004, dikendalikan dan milik persendirian oleh Facebook, Inc. Pada Januari 2012, Facebook mempunyai lebih daripada 800 juta pengguna aktif. Pengguna perlu mendaftar sebelum menggunakan tapak ini,dan selepas itu mereka boleh membuat profil peribadi, menambah pengguna lain sebagai rakan-rakan, dan mesej pertukaran, termasuk pemberitahuan automatik apabila mereka kini profil mereka.

Selain itu, pengguna boleh menyertai kumpulan yang berkongsi minat, yang dianjurkan oleh tempat kerja, sekolah atau kolej, atau ciri-ciri lain, dan mengkategorikan rakan-rakan mereka ke dalam senarai seperti "Rakan sekerja" atau "Rakan Tertutup".

Nama perkhidmatan berasal dari nama buku yang diberikan kepada pelajar pada permulaan tahun akademik oleh sesetengah universiti di Amerika Syarikat untuk membantu pelajar-pelajar mengenali satu sama lain.

Facebook hanya membenarkan mana-mana pengguna yang mengisytiharkan diri mereka kepada sekurang-kurangnya 13 tahun untuk menjadi ahli-ahli laman web.



Topik berkaitan:

No comments: